Weer terug naar huis - Reisverslag uit Strijen, Nederland van Kees, Anja, Thomas en Sanne Zoeter - WaarBenJij.nu Weer terug naar huis - Reisverslag uit Strijen, Nederland van Kees, Anja, Thomas en Sanne Zoeter - WaarBenJij.nu

Weer terug naar huis

Blijf op de hoogte en volg Kees, Anja, Thomas en Sanne

26 Augustus 2014 | Nederland, Strijen

23, 25 en 25 augustus
Vannacht hebben we heerlijk geslapen in het huis van Eduard en Salma. De "dienstmeid" uit Cambodja heeft een prima ontbijt gemaakt en eindelijk is ook de koffie weer een beetje te drinken. Helaas voelt Thomas zich niet lekker, zodat we met zijn drieën KL ingaan. Wel eenzaam zo zonder Thomas en toch een stuk minder leuk, maar met buikkrampen is het niet zinvol om de stad in te gaan. Eduard brengt ons naar het busstation, nadat er nergens taxi's zijn te vinden. De bus doet er ruim 45 minuten over om op KL Sentral te komen. Hier willen we eigenlijk eerst naar het Bird Park, maar ook met hulp van Maleisiërs, is dat een hele klus. Deze stad is zo rommelig gebouwd dat even oversteken eigenlijk onmogelijk is. We besluiten om, met de metro, naar KLCC te gaan waar de beide Petronas Towers zich bevinden. Deze twee torens waren enige tijd de hoogste in de wereld, met ruim 471 meter hoogte. Nu staan ze ergens op de derde of op de vierde plaatst. Hieronder bevindt zich een grote Mall, waar je prima kan shoppen. We wandelen via allerlei Andere winkelcentra richting Bukit ...... En gaan dan tegen donker weer terug naar de Towers. Het ziet er prachtig uit in het donker. Beide torens zijn mooi verlicht. We willen eigenlijk niet al te laat naar huis, waar Thomas op ons wacht. Eigenlijk hadden we hier nog wel even kunnen blijven. Met de trein en daarna de taxi rijden we binnen het uur weer naar ons overnachtingsadres. Nog even wat drinken en praten, voordat we rond 12 uur naar bed gaan. Een vriendinnetje van Sanne vraagt of Sanne nog even online komt. Ze vergeet echter dat het bij ons zo'n 6 uur later is. We melden dat Sanne haar wel even Appt als ze wakker is. Gelukkig beseft ze dat het bij haar dan midden in de nacht is, dus.........even wachten dan maar.
De volgende dag blijven we bij de villa van Eduard. Zowel Thomas als Sanne voelen zich niet geheel lekker, dus besluiten we om lekker te luieren en wat te praten. Vannacht om 2.00 uur, een onmogelijke tijd, vliegen we pas. De gehele dag rusten we wat en worden we volgestopt met eten. 's Avonds moet onze gastheer naar een feest, dus nemen we wat eerder afscheid van elkaar. We hopen elkaar nogmaals te treffen ook al lijkt dat gezien de afstand en leeftijd bijna onmogelijk. De bestelde taxi haalt ons netjes op het afgesproken tijdstip op we zijn (uiteraard) weer veel te vroeg op het vliegveld. Ondanks dat de chauffeur wel heel erg langzaam reed vanavond. Ik denk dat hij benzine wilde sparen, want ruim 55 km rijden voor RM90 (Euro 23) is niet erg veel natuurlijk. We vliegen via Dubai en met name het tweede gedeelte wordt leuk in het grootste vliegtuig ter wereld, de Airbus A380, met twee dekken. We zijn benieuwd hoe groot dat is!
We zijn ruim op tijd op het vliegveld. Thomas en Kees kijken nog even voetbal op het vliegveld. Een slechte wedstrijd van ManU. Helaas gaan om 24.00 uur alle winkels daar dicht zodat we toch nog wat anders moeten zoeken om de laatste Ringgit op te maken.
Rond 2 uur vliegen we netjes op tijd met een 777 naar Dubai. Omdat het donker is buiten kunnen we eigenlijk best wel even lekker slapen. Samen met de goede films bij Emirates "vliegt" de tijd. In Dubai een paar uur wachten en dan overstappen op de A380, wat inderdaad een Mega vliegtuig is. We zitten op het benedendek wat 10 plaatsen naast elkaar heeft. Boven ons nog een dek. Het vliegtuig komt wel wat moeilijk op gang bij de start. Haha.... Ook deze vlucht gaat relatief snel. We vertrekken echter een half uur later, zodat we ook later op Schiphol zullen aankomen. De vader van Kees zal dus even iets langer moeten wachten......
Bij de uitgang van Schiphol zien we Arie Kluit en zijn vrouw. Ook toevallig. Zijn dochter zal in hetzelfde vliegtuig als wij en was in Australië geweest. Misschien volgend jaar.......?
Wel weer lekker om thuis te komen hoor. Helaas werkt de temperatuur niet erg mee met 16 graden is het erg koud met de korte broek aan! Deze vakantie was weer prachtig. We zijn dankbaar dat we dit kunnen doen met onze kinderen.

• 27 Augustus 2014 - 09:57

Emma:

hahahahha dat vriendinnetje ben ik !!