2011, Midden - Westen van USA - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Kees, Anja, Thomas en Sanne Zoeter - WaarBenJij.nu 2011, Midden - Westen van USA - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Kees, Anja, Thomas en Sanne Zoeter - WaarBenJij.nu

2011, Midden - Westen van USA

Door: Kees Zoeter

Blijf op de hoogte en volg Kees, Anja, Thomas en Sanne

03 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Moab

In 2011 (van 6 juli 2011 tot en met 3 augustus 2011) hadden we besloten om met het gezin een indrukwekkende Amerika reis te gaan maken. Een verre reis met vliegtuig, 2 kleine tentjes mee en een auto huren.
We starten in Las Vegas en gaan dan via Grand Canyon NP en Arches NP (bij Moab) langzaam naar Yellowstone NP. Daar slapen we tussen de beren in tenten en reizen vervolgens via Salt Lake City, Bryce NP en Zion weer naar Las Vegas. Het was werkelijk fantastisch en kregen daardoor de smaak aardig te pakken.

Ons verslag is te lezen op: http://usazoeterkats.waarbenjij.nu/reis/details/337436/usa-midden-westen

Verslag uit: Verenigde Staten, Moab

Maleisië

De afgelopen 3 jaar hebben we een paar hele leuke zomervakanties gehad in Noord Amerika.

In 2011 maakten we met huurauto en 2 kleine tentjes een prachtige rondreis door West-Amerika (Nevada, Arizona, Utah, Colorado, Wyoming, Idaho) met als hoogtepunten Grand Canyon, raften op de Colorado Rivier, Navajo Loop Trail in Bryce NP, de narrows in Zion NP, slapen tussen de beren en bisons in Yellowstone NP, Teton NP, de Delicate Arche en Las Vegas.

In 2012 reden we met de camper door Canada (British Columbia en Alberta) en zagen we beren, walvissen en orka's en een prachtige natuur in Jasper NP, Banf NP en op Vancouver Island.

In 2013 gingen we terug naar Las Vegas en reden we met auto en tent door California met als hoogtepunten Death Valley, San Francisco, de kustweg highway 1 en Yosemite NP.

Hoe gaaf we het westen van Noord-Amerika ook vinden, deze zomer hopen we op totaal iets anders. We gaan naar Maleisië! De prachtige natuur, vreemde cultuur en relatief westerse inslag van dit land heeft de doorslag gegeven om hiervoor te kiezen. Naast de jungle van Centraal Maleisië gaan we ook ruim een week relaxen op een van de mooie bounty eilandjes in de chinese zuidzee. Een duikcursus met haaien en schildpadden staat op ons programma, dus kom maar op die zomer........ We verheugen ons op de warmte....maar het duurt nog wel erg lang voordat het augustus is. Eerst nog even de afsluiting van 5 jaar HAVO en bijbehorende examens voor Thomas en de afsluiting van het eerste middelbare schooljaar voor Sanne. Daarna zijn "we er klaar voor......" :)